НІКНЕЙМ ЯК СКЛАДНИК ВІРТУАЛЬНОЇ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті проаналізовано роль нікнейма як одного з основних елементів ідентифікації та самопрезентації користувача в інтернет-просторі. Актуальність дослідження зумовлена збільшенням кількості користувачів соціальних мереж, перенесенням частини комунікації в онлайн-середовище, що зумовлює потребу вивчення механізмів формування онлайн-ідентичності, її мовної специфіки. Мета роботи – окреслити роль нікнейма в побудові віртуальної мовної особистості, з’ясувати його значення як основного чинника її самопрезентації. Проаналізовано погляди сучасних лінгвістів на поняття віртуальної особистості та її складники. Розглянуто різні дефініції веб-, мережевої та інтернет-особистості, а також визначено основні характеристики віртуальної мовної особистості, такі як безтілесність, анонімність, множинність та автоматизація. Особливу увагу приділено функціям нікнейма, його здатності відображати індивідуальні риси користувача.
Акцентовано на відмінності віртуальної мовної особистості від реальної та тенденцію до її реалістичнішої самопрезентації. Розглянуто вплив інтернет-середовища на мовлення користувачів, що репрезентує фрагментарність та стислість висловлень.
У висновках наголошено, що нікнейми є першим враженням про віртуальну мовну особистість, вони дають користувачам змогу самостійно формувати свій онлайн-образ та виконують важливу функцію представлення й вирізнення учасника інтернет-комунікації. Наголошено, що віртуальна мовна особистість існує незалежно від реального світу, простору та часу, а інтернет-комунікація породжує нові форми мовлення.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Посилання
Аврамова О. Є. Віртуальна (цифрова) особистість: суб’єктивний та об’єктивний аспект. Збірник наукових праць НДІ ПЗІР НАПрН України. Вип. : Інноваційний процес: виклики воєнного часу, проблеми, перспективи євроінтеграції. Харків, 2022. С. 52–56.
Аксьонова В. І. Формування комунікативної особистості в умовах глобалізації суспільства. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. Запоріжжя, 2012. Вип. 49. С. 63–77.
Велика І. О. Особливості віртуальної мовної особистості в інтернет-дискурсі. Science and Education a New Dimension. 2017. Vol. 28. P. 58–61.
Ігнатова О. В., Санченко Є. М. Поняття «мовна особистість» у віртуальному комунікативному середовищі. Nauka i inowacja. Filologiczne nauki. Przemyśl, 2011. Vol. 10. P. 43–47.
Попова А. В. Нікнейм як основний засіб самопрезентації віртуальної особистості в інтернеткомунікації: семантична природа та класифікація (на матеріалі української мови). Типологія мовних значень у діахронічному та зіставному аспектах. Вінниця, 2017. Вип. 33–34. С. 49–58.
Сазонова Є. О. Феномен веб-особистості. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія: Філологічна. Острог, 2017. Вип. 66. С. 81–82.
Храбан Т. Є. Віртуальна мовна особистість як феномен Інтернету. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер.: Філологічні науки. Кіровоград, 2015. Вип. 138. С. 258–262.
https://datareportal.com/reports/digital-2025-ukraine (дата звернення: 11.04.2025).