ФОРМАЛІЗОВАНА МОДЕЛЬ СИСТЕМИ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ СТЕРЕОТИПІВ МЕДІЙНОГО ДИСКУРСУ США
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Соціокультурні стереотипи, які розглядаємо як вербалізовані когнітивні структури, утворюють динамічну систему взаємопов’язаних компонентів медійного дискурсу США.
З метою опису системи соціокультурних стереотипів і перевірки гіпотези про її динамічний характер, виявлений у взаємозалежності та взаємозумовленості репрезентації соціокультурних стереотипів у медіадискурсі, застосовано моделювання.
У результаті моделювання установлено, що соціокультурні стереотипи перебувають у звʼязках підпорядкованості й узгодженості. Узгодженість між стереотипами виражена в дискурсивних стратегіях їхньої репрезентації, а підпорядкованість визначає ієрархію системи стереотипів.
Динамічна складність системи полягає у взаємозумовленості змін їхньої репрезентації: перетворення одного соціокультурного стереотипу впливає на зміни іншого, тим самим впливає на динаміку системи загалом.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Посилання
Аврамов Є. О., Грудкіна Н. С., Сагай О. В. До питання практичної реалізації задач у n-вимірних
просторах. Проблеми викладання математики у закладах освіти: теорія, методика, практика: тези доповідей
ІІ міжнародної конференції (м. Харків, 23–25 березня). Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2021. С. 10–11.
Андрейчук Н., Карамишева І. До питання застосування терміна «формалізована теорія» у
мовознавстві. Вісник Державного університету «Львівська політехніка» : Матеріали 6-ї Міжнародної наукової
конференції. Вип. 402. Львів : Видавництво Державного університету «Львівська політехніка», 2000. С. 288–292.
Буй Д. Б., Сільвейструк Л. М. Фомалізація моделі «сутність-зв’язок». Київ : Видавничополіграфічний центр «Київський університет», 2011. 175 с.
Важинський С. Е., Щербак Т. І. Методика та організація наукових досліджень : навч. посібник.
Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. 260 с. 5. Валігура О. Р. Обґрунтування когнітивної моделі породження мовлення білінгва. Науковий вісник
Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Філологічні науки (Мовознавство).
Вип. 2. С. 23–28.
Кузьменко В. В., Наливайко Л. Р., Шинкаренко І. О. Елементи класичної логіки : навч. посібник.
Дніпропетровськ : Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, 2016. 236 с.
Любимова С. A. Динамічна типологія американських соціокультурних стереотипів. Вісник
Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (філологічні науки). 2020. Вип. 4. № 335. С. 67–75.
Мартинюк А. П. Словник основних термінів когнітивно-дискурсивної лінгвістики. Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2012. 196 с.
Уварова Т. І. Багатовимірність культури в контексті розвитку ідей багатомірності. Наукові записки
Міжнародного гуманітарного університету. 2019. Вип. 30. С. 306–309.
Шинкарук В. І. Філософський енциклопедичний словник. Київ : Абрис, 2002. 742 с.
Bartmiński J. What does it mean for stereotypes to «reside inlanguage»? Stereotypes and Linguistic
Prejudices in Europe / Eds. A. Dąbrowska, W. Pisarek, G. Sticke. Budapest : Research Institute for Linguistics
Hungarian Academy of Sciences, 2017. Р. 115–137.
Bourdieu P. The social space and the genesis of groups. Theory and Society. 1985. № 14 (6). Р. 723–744.
Bourdieu P. Social space and symbolic power. Sociological Theory. 1989. № 1 (7). Р. 14–25.
Ghannay S., Favre B., Esteve Y., Camelin N. Word embedding evaluation and combination. Proceedings of
the 10th International Conference on Language Resources and Evaluation. European Language Resources Association.
Р. 300–305.
Evans V. How Words Mean: Lexical Concepts, Cognitive Models, and Meaning Construction. Oxford :
Oxford University Press, 2009. 400 р.
Hollenstein N., de la Torre A., Langer N., Zhang C. CogniVal: A Framework for Cognitive Word
Embedding Evaluation. Proceedings of the 23rd Conference on Computational Natural Language Learning (Hong
Kong, November 3–4). Hong Kong, 2019. Р. 538–549.
Kaern M., Phillips B. S., Cohen R. S. Georg Simmel and Contemporary Sociology. Springer Science,
Business Media, 2012. 388 р.
Langacker R.W. Interactive Cognition: Toward a Unified Account of Structure, Processing, and Discourse.
International Journal of Cognitive Linguistics. 2012. № 3 (2). Р. 95–125.
Lewin K. A Dynamic Theory of Personality. Selected Papers. New York, London : McGraw-Hill Book
Company, 1935. 297 р.
Lyubymova S. Nomen Est Omen Socialis. Designation as Means of Stereotyping. Acta Universitatis
Sapientiae, Philologica. 2022. № 14 (2). Р. 116–133.
Newby G. B. Cognitive space and information space. Journal of the American Society for Informational
Science and Technology Archive. 2001. № 52. Р. 1026–1048.
Pelletier F. J. Holism and compositionality. The Oxford Handbook of Compositionality / Eds. M. Werning,
W. Hinzen & E. Machery. Oxford : Oxford University Press, 2012. Р. 149–175.
Peverelli P. J. Cognitive Space. A Social Cognitive Approach to Sino-Western Cooperation. Delft : Eduron, 2000. 181 р.
Sorokin P. Social and Cultural Dynamics: A Study of Change in Major Systems of Art, Truth, Ethics, Law
and Social Relationships (Social Science Classics). Routledge, 1985. 750 р.