Л. М. Кулешова ПРАГМАТИЧЕСКИЕ ТИПЫ РЕКЛАМНЫХ СЛОГАНОВ В ИНТЕРНЕТЕ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Анотація

Стаття присвячена рекламним слоганам в інтернеті як різновиду мовленнєвої діяльності.
Мета роботи – виокремити типи рекламних слоганів, використаних в інтернет-рекламі, на
основі класифікації мовленнєвих актів, схарактеризувати їхні особливості.
Виявлено, що, як і будь-яка мовленнєва діяльність, вони мають прагматичний аспект,
тобто виражають ставлення того, хто говорить, до реципієнта, реалізують певну
комунікативну мету. З’ясовано, що з характеристики прагматичного змісту рекламних слоганів
зручно використовувати загальновживану класифікацію мовних актів. При цьому, як показав
аналіз наявних матеріалів, тексти рекламних слоганів в інтернеті можна зарахувати в
прагматичному плані до асертивів, директивів, експресивів та комісивів. Асертивні слогани
спрямовані на згоду реципієнта стосовно того, що стверджується через вираження певного
факту. Найбільш частотними є директивні слогани, завдання яких – спонукати споживача до
ухвалення рішень щодо купівлі рекламованого товару або послуги. Пряме і безпосереднє,
категоричне спонукання виражене слоганами-закликами. Менш категоричні такі різновиди
слоганів-директивів, як пропозиція та порада. Комунікативною метою слоганів-експресивів є
позитивна реакція реципієнта на виражений у слогані емоційний стан, що є об՚єктом
рекламування. На підставі аналізу рекламних текстів з’ясовано, що в слоганах інтернет-реклами
використано інтерогативи – запитання, відповіді на які передбачають позитивне ставлення до
об՚єктів рекламування. Ще один прагматичний тип висловлень у рекламних слоганах – комісиви,
обіцянки, що формують упевненість у позитивному змісті рекламованого

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Розділ
Статті

Посилання

Андреева Н. П. Прагмастилистические особенности рекламного текста. ОНВ. 2003. № 3 (24).

С. 260–262.

Змазнева О. А., Исаева Н. В. От внимания к действию: побудительные языковые средства в

рекламных слоганах. Известия МГТУ. 2014. № 4 (22). С. 168–171.

Казанова Л. А. Прагматические особенности рекламного слогана (на материале русско- и

франкоязычной рекламы). Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2016. № 10-2 (64). С. 102–

Квасова Л. В., Сафонова О. Е. Способы прагматической апелляции в рекламном тексте.

Современные проблемы гражданской защиты. 2011. № 1 (1). С. 42–46.

Лекова М. В. Прагматика антропонимов в рекламном тексте. Актуальные проблемы филологии и

педагогической лингвистики. 2008. № 10. С. 159–161.

Перлова Ю. В. Прямое и косвенное побуждение в рекламных слоганах. ЭВ. 2019. № 3 (18). С. 46–48.

Салтыкова М. С. Прагматический аспект реализации модальности текста. Вестник ЮУрГУ. Серия:

Лингвистика. 2013. № 2. С. 113–114.

Цуканова Е. М. Языковые средства выражения суггестии в рекламном слогане. Ученые записки

ОГУ. Серия: Гуманитарные и социальные науки. 2016. № 3 (72). С. 234–239.