I. O. Зелена ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОЇ АНГЛОМОВНОЇ ПУБЛІЦИСТИКИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Актуальність. Актуальність дослідження вмотивована недостатньо повним систематичним описом лексико-семантичних особливостей публіцистичного стилю з погляду практичного застосування мови.
Мета. Метою статті є розкриття лексичних та семантичних особливостей сучасних англомовних текстів публіцистичного стилю (на основі National Geographic). Для досягнення мети були поставлені такі завдання: зробити огляд особливостей публіцистичного стилю, з’ясувати його функції, розкрити емоційно-експресивний аспект публіцистичного стилю, схарактеризувати лексичні та семантичні особливості, властиві сучасним англійським текстам публіцистичного стилю та визначити частоту їх використання.
Методи дослідження. Для відбору фактичного матеріалу застосовано метод безперервної вибірки, метод семантико-стилістичного аналізу та статистичний метод.
Результати дослідження. У статті окреслено функції публіцистичного стилю, а саме інформаційну, впливову, виразну та емоційну. Визначено такі риси публіцистичного стилю, як оцінність, емоційність, лаконічність висловлення, комунікативна та прагматична спрямованість на реципієнтів. Проаналізовано лексико-семантичні особливості організації публіцистичного тексту, зокрема епітети, метафори, стилістичні порівняння, вставні конструкції та кліше, інверсію тощо. У статті представлено короткі узагальнені дані щодо частотності використання стилістичних тропів та цифри, які засвідчують найбільш та найменш продуктивні форми.
Висновки та перспективи. Результати, отримані в ході дослідження, довели, що існує певний діапазон лексико-семантичних особливостей, властивих текстам публіцистичного стилю. З огляду на це, зосереджено увагу на характеристиці найбільш виразних ознак, характерних для сучасних англомовних текстів публіцистичного стилю (на основі National Geographic).
Перспективи подальшого дослідження можуть стосуватися вивчення інших значущих виражальних мовних засобів, а також синтаксичних особливостей публіцистичних текстів.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Посилання
Kukharenko, V. A. (2003). A Book of Practice in Stylistics. Vinnytsia: Nova Knyha, 160 (in Eng.).
Yefimov, L. P., Yasinetska, O. A. (2004). Stylistyka anhliiskoi movy i dyskursyvnyi analiz [English stylistics and discursive analysis]. Vinnytsia: Nova knyha, 240 (in Ukr.).
Yemelyanova, O., Yurko, Yu. (2014). Foregrounding of the category of emotiveness in the modern English publicistic discourse: Proceedings of the Conference, Naukowa Prezestrzen Eurory. Przemyśl. 7–15 April, 2014. Przemyśl. Nauka i studia. 24, 56–61 (in Eng.).
Filimonova, O. Ye. (2001). Yazyk emotsiy v angliyskom tekste (kognitivnyi i kommunikativnyi aspekty) [The language of emotions in the English text. Cognitive and communicative aspects]. Sankt-Peterburg, 259 (in Russ.)
Nikolenko A. H. (2007). Leksykolohiia anhliiskoi movy – teoriia i praktyka [anhl.] [Lexicology of the English language – theory and practice.]. Vinnytsia : Nova Knyha, 528 (in Ukr.).
Khudolii, A. O. (2006). Funktsionalni zminy v movi amerykanskoi publitsystyky kintsia XX – pochatku XXI stolittia [Functional changes in the language of American journalism of the late XX – early XXI century]. Ostroh: Vydavnytstvo NaUOA, 384 (in Ukr.).
Hlinka, N. V. Semantyko-stylistychni osoblyvosti anhlomovnykh tekstiv publitsystychnoho styliu. Retrieved from Retrieved from http://www.ela.kpi.ua/handle/123456789/10468 (in Ukr.).
National Geographic magazine. Retrieved from: https://www.nationalgeographic.com/magazine (in Eng.).
Gillespie, M., Toynbee, J. (2006). Analyzing Media Texts. Understanding Media, 4. Maidenhead: Open University Press (in Eng.).