ВИКОРИСТАННЯ НАУКОВИХ РЕЗУЛЬТАТІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ РІДНОЮ МОВОЮ

Main Article Content

Товт Петер
Лібак Наталка

Abstract

Наприкінці 1980-х років посилилися суспільно-політичні зміни, які надали можливість закарпатським угорцям сформулювати нові цілі, створити організації для захисту своїх інтересів, розвивати мережу освітніх закладів, акцентуючи на місцях некомпактного
проживання угорців та на здобутті вищої освіти. Для угорської громади на Закарпатті, якій довелося зіткнутися з економічними труднощами та масовою міграцією, саме освіта угорською мовою стала тим чинником, який сприяв ухваленню рішення залишатися на рідній землі, збереженню та розвитку рідної мови.
«Двадцять два» – це назва книги, що описує історію і розвиток освіти угорською мовою на Закарпатті впродовж 22-ох років нового тисячоліття. Видання дає відповіді на актуальні запитання про роль регіональних мовних варіантів в освіті, особливості викладання рідної мови в умовах компактного проживання нацменшин, наскільки сприяють навчальні програми та підручники, використовувані в закарпатських школах, формуванню
мовної толерантності й мововживання, що підлаштовується до розмовної ситуації. Авторами
книги є викладачі Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ Аніко Берегсасі та Катерина Дудич-Лакатош.

Article Details

Section
Статті
Author Biographies

Товт Петер, Університетський центр ELTE Savaria (Будапешт, Угорщина)

Доктор філософії, Університетський центр ELTE Savaria
(Будапешт, Угорщина)
e-mail: toth.peter@sek.elte.hu
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5826-0863

Лібак Наталка, Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці II (Берегове, Україна)

Магістр філології, старший викладач кафедри філології
Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці II
(Берегове, Україна)
e-mail: libak.natalka@kmf.org.ua
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0200-4668